Asya Metodieva's Blog

Предизборно хайку

Posted in Uncategorized by Asya Metodieva on септември 13, 2011

Мама цял живот гласува за Костов. Сега няма идея кой е тоя, дето Костов й го предлага. Баща ми вярва в извънземни. Така си обяснявам защо не пуска бюлетина от години. А тези дни, докато гледам новини, се сещам за една тоалетна. Всъщност нашата тоалетна у дома, но в един специфичен момент от нейното съществуване – зимата на 1997-ма.Тогава по телевизията често въртяха онази мразовита песен на Пинк Флойд „Another Brick In The Wall“. Ужасно потискащо парче за хлапе на десет години. Та всеки път, когато я чуех, се криех в тоалетната. Та пак за същото помещение със статут на убежище за моята детска душа си спомних днес. Минавах покрай Александър Невски. Една жена, която продава на сергия, ми се оплака, че около храма всеки ден се изсипват стотици чуждестранни туристи, натъпкани в десетки автобуси. Стъпват на пъпа на София, а там, представете си, няма тоалетна. И по-добре да не знаете какво е положението зад паметника на Незнайния войн, казва ми тя. Почти предизборно, мисля си, докато слушам жената, и се усмихвам едва забележимо на смрадливата си метафора. И хем я разпитвам, почти в професионално качество аз.. за тоалетната я разпитвам и за нейната липса. А тя някак отникъде ми споделя, че БСП й нанесли голямо разочарование тези дни, та се чудела сега как ще си хареса президент. Тъжно й беше и някаква вътрешна борба долових. И за да завърша еклектичния си предизборен размисъл в стил Димитри Иванов, ще ми се да възкликна: “Wo ist die Toilette?” – като онзи германец от „Хълмът на боровинките“ на Сашо Морфов , дето е попаднал насред нищото в една българска селска къща, построена върху железопътните релси. А влак оттам минава по три пъти на ден. През средата на къщата. И ако стопаните забравят да отворят портата и да се скрият встрани, влакът ще ги отнесе.

Иначе аз вече се потискам по-малко от „Another Brick In The Wall“. И май ще взема да си я пусна ей сега, преди кампанията да се засили към мен като влак в опит да отнесе гласа ми. Пък и малко музика не е излишна, че да запълним ефирната тишина, в която всеки от кандидатите си мълчи упорито какво точно ще прави, когато стане президент. Може би не знаят?! А може би е време и аз като баща ми да се посветя на извънземните..Поне докато минат изборите.

Вашият коментар

cokyon

Yenilikçi düşünceler Ve Hayattan zevk alma amacıyla diyelim. Kesin bir alanı yok sitenin.

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

