Asya Metodieva's Blog

Вчера

Posted in Uncategorized by Asya Metodieva on юни 15, 2013

 

снимка: Веселин Нинов

Все искаме да си ходим. Искаме да сме някъде другаде. И тези, дето по-скоро оставаме, често се шегуваме с посоката Терминал 2. Не вярваме много на протестите родно производство, пътуваме задъхано и задъхано се връщаме кой знае защо, разкъсани между вкъщи и нашето другаде. Гледаме Таксим по телевизията, съпреживяваме го в социалните мрежи.

Вчера за първи път ми се щеше да бъде в София повече, откъдето и да е другаде. Пропуснах първия протест в живота си, който исках не просто да отразя, а да изкрещя. Заедно с всички, които четат предимно нощем и мислят денем, но рядко стигат до площада. Вчера стигнаха. И някак имаше смисъл.

Гледах live streaming- a от протеста в интернет. Иво Божков прави нещо много хубаво в тази посока.

И някак бях на площада.

С енергията, която обикновено ме мотивира да отида на работа. Да бъда журналист. Да бъда гражданин.

Бях на площада отвъд собсвената си апатия, отвъд философското си разбиране, че България е едно приятно място, което задълго ще остане корумпирано.

Много са битките, в които гражданскта енергия някак не достига. Малко са онези, от които ми се е искало да бъда част с усещането, че си заслужава.

Един американец тази сутрин с намек за малковажност ми каза, че Guardian и New York Times днес не пишат за протестите в България. Пошегувах се, че сигурно Делян Пеевски има пръст в тая работа.

Ще ми се утре да пишат. И българските медии, дето замълчаха покорно.

Ще ми се да сме Таксим. Поне веднъж. Докато ни има.

* снимка: Веселин Нинов

Вашият коментар

cokyon

Yenilikçi düşünceler Ve Hayattan zevk alma amacıyla diyelim. Kesin bir alanı yok sitenin.

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

